Ahhoz képest, hogy 2020-ban leigázta a világot egy járvány, zeneileg nagyot mentünk.
A következő napokban néhány olyan anyagot olvashattok majd, ahol 2020 legjobbjait szedtük össze nektek. Szilveszter estéjén pedig egy szerkesztői válogatással is jelentkezünk majd, amiben felfedjük személyes kedvenceinket is.
A következő 20 korongot nyugodt szívvel tudjuk ajánlani egy átlagos (vagy nem éppen átlagos) pop-zene fogyasztónak, mindenféle rangsor és sorrend nélkül. Lássuk, milyen évet is zártunk magunk mögött.
Dua Lipa – Future Nostalgia
Lipa uralta 2020-at „Future Nostalgia” című mesterművével. Nem kérdés, hogy ezzel a lemezzel felkerült a legnagyobb popsztárok világába és az elsők között lovagolta meg a ’70-es, ’80-as évek hangzásvilágát, ezzel pedig trendalkotónak is tekinthetjük. Kevés, hasonlóan mesteri erát láthattunk az elmúlt években… és még hol a vége? Dua hamarosan érkezik a korong újrakiadásával és remélhetőleg a turnét is sikerül megtartania ősszel.
Lady Gaga – Chromatica
Gaga 2020-ban mondhatni visszatért gyökereihez és újra dance-poppal ostromolta a világot, a slágerlistákat viszont már kevésbé. Igaz, hogy az énekesnőnek sikerült egy amerikai Billboard Hot 100 #1-t bezsebelnie Ariana Grandéval közösen, de a potenciál ami ebben a korongban volt, elúszott. Ha ismered a „Replay”-t, vagy a „Fun Tonight”-ot, mindenképp olvass tovább, imádni fogod a következő lemezeket is.
Dagny – Strangers / Lovers
A norvég popszenzáció, Dagny talán Katy Perry-nek köszönhetően csenghet ismerősen, hiszen a „Never Really Over” című dalban Dagny egyik 2017-es dalát vették alapul. Már azon is érezhető volt, hogy az énekesnő eléggé a szinti-pop és a disco-pop keverékét ízlelgeti, ez pedig a „Strangers / Lovers” c. lemezben teljesedett ki. A mesteri lemezről januárban egy hosszabb kritikát is publikálunk majd.
Little Mix – Confetti
Ha év elején valaki azt mondta volna nekem, hogy a Little Mix évvégre csak trió lesz a szokásos négyes helyett, biztosan körberöhögöm. Most, hogy Jesy elhagyta a bandát, még értékesebb az utolsó korongjuk, a „Confetti”. Az biztos, hogy a lányok nem álltak meg egyfajta hangzásvilágnál, miközben mégis konzisztens anyagot adtak ki a kezükből. Van itt ’80-as évektől egészen a 2000-es évekig minden, csak mai köntösben.
Miley Cyrus – Plastic Hearts
Miley Cyrus nem aprózta el a dolgokat. A glam-rock, disco-pop párosítás valahogy sosem volt egy rossz dolog, de ahogy az énekesnő nyúlt a különböző stílusokhoz, az utánozhatatlan. Nem elég, hogy kvázi berobbantja az atmoszférát is a nyitó dallal, de sikerült Dua Lipát és Stevie Nicks-et is megszereznie, sőt még az ikonikus „Zombie” feldolgozása is helyet kapott a kiadványon.
Shawn Mendes – Wonder
A sármos énekes megmaradt komfortzónájában, viszont egy sokkal színesebb kiadványt villantott a hónap elején. Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a dalok nagy része Camila Cabellóhoz szólnak, ami über cuki. Emellett pedig extrán menő, hogy a hangszerelés körülbelül olyan, mintha élőben hallanánk az énekest, miközben az egészet azért megfűszerezni a most menő trendekkel.
Yungblud – weird!
Az év elején még interjút készítettünk az énekessel erről a lemezről, most pedig már hallhatjuk is a karantén és a sok munka végeredményét. Az biztos, hogy furcsa évet tudhatunk magunk mögött, ennek pedig tökéletes betétdalai lehetnek a korongon helyet kapott dalok. YUNGBLUD kissé kilép a komfortzónájából, viszont a rá jellemző vadság és szenvedélyesség sem marad el.
Charli XCX – how i’m feeling now
Ilyen egy igazi karanténlemez! Charli-t nagyon megihlette a karantén és úgy döntött, nincs idő, amit elvesztegethetne ez alatt sem. Tollat ragadott és leírta mit érzett abban a helyzetben, majd ezt megzenésítették mindenkori kollaborátoraival és összerakták egy lemezbe. Szerelem, szabadság és vágyak…
Taylor Swift – folklore
Taylor két lemezt is derült égből adott ki, mind a kettő egészen hasonló country-alternatív stílusú. Óriási váltás az előző két anyagától, mely a „reputation” és a „Lover” volt, bár utóbbi hangzásvilága minimálisan már tükrözte az új korszakot. A visszafogott hangszerelés és a kőkemény popzenei uralom ellenére is sikerült rekordokat döntögetnie és megmutatni egy teljesen új, sebezhetőbb oldalát is.
Rina Sawayama – SAWAYAMA
Üde színfolt volt Rina Sawayama debütáló anyaga idén, hiszen olyan elemeket kombinált össze, amiket nagyon kevés előadónak sikerül ennyire jól megcsinálnia. A pop, rock, dubstep, disco és alternatív elemek úgy mosódnak egymásba, mint a kés a puha vajba, miközben tisztán hallható Britney Spears vagy Kylie Minogue hatása az egész kiadványon, melyet sokszor ki is hangsúlyoz az énekesnő.
Ellie Goulding – Brightest Blue
Ne aggódj a jövő miatt, mondja Goulding legújabb albumán, melyre röpke 5 évet várt a közönség. A két részre bontott korong első fele a fő alkotás, a második csak az énekesnő kalandozása a különböző stílusokban, különböző vendégelőadókkal. Utóbbin pedig a „Close to Me” c. dallal is találkozhatunk, melynek videójának forgatásán mi is jelen voltunk, hiszen Budapesten forgatták.
Selena Gomez – Rare
Selena Gomez még év elején tért vissza a zenei szcénába, ez pedig olyan jól sikerült számára, hogy első kislemeze egészen az amerikai Billboard Hot 100 slágerlista éléig repült. Elég korán egy deluxe verzió is kikerült belőle, sőt még a közönségkedvenc „Feel Me” is helyet kapott, amit az énekesnő még a „Revival”-t kísérő turnén énekelt el.
Halsey – Manic
Halsey lemeze is teljesen szembe megy az éppen aktuális pop-trendeknek, sokkal inkább egy lázadó személyiséget ír le a hangzása. Mondhatni a fájdalommal teli hangja az énekesnőnek tökéletesen passzol a basszusgitár és kemény basszusok társaságához. Nagyon szomorú, hogy a „Nightmare” c. dal nem került fel erre a csodára.
Machine Gun Kelly – Tickets to My Downfall
Amikor a rapper áttér a pop-rockra és igazából megtalálja önmagát az egész stílusban: ez Machine Gun Kelly idei nagylemeze. Mesterien áll számára a stílus, mely úgy tűnik meg is marad a jövőben… de ez azt jelenti oda a rappelés? Nos, nem minden esetben, de az biztos, hogy egy könnyed zúzás mindenki számára elengedhetetlen, erre pedig tökéletes a „Tickets to My Downfall”!
Ava Max – Heaven & Hell
2018 után 2020-at is megnyerte magáénak Ava Max, aki jövőre újra ki tervezi adni debütáló lemezét. A 2010-es évek popzenéjét egyedülállóan élesztette újra, miközben belesimult a popszcéna mai világába is. Kíváncsian várjuk mivel tudja überelni ezt a tökéletes lemezt még az énekesnő.
The Vamps – Cherry Blossom
A srácok egy teljesen új oldalukat mutatták be idei korongjukon, melyben az alternatívabb oldalukat vegyítették a mostani populáris trendekkel. Miközben óriási személyiségfejlődésen is keresztül mentek, kinőtték a tini fiúcsapat kategóriát is és már úgy érkeznek majd turnéra, mint egy igazi csapat, hiszen Ő maguk voltak az egész lemezért felelősek.
Troye Sivan – In a Dream
Troye-t keményen megihlette az egész pandémia, a bezártság és az egyedüllét. Erről árulkodik a középlemez első kislemeze is, a „Take Yourself Home” mely megtartotta azt a titokzatosságot és törékenységet, melyet megszokhattunk az énekestől, de a végén át is vezetett egy bizonyos őskáoszba, mely egy teljesen új oldalát fedte fel Sivannak.
5 Seconds of Summer – CALM
A 5 Seconds of Summer srácok még a karantén és az egész vírushelyzet előtt kezdték el új lemezüket népszerűsíteni, sőt még egy koncertsorozatot is bejelentettek. Az igazán rövidke, de tartalmas korongon a fiúk az altert és a pop-rockot keverték igazán előkelő módon. Szinte hihetetlen, hogy sikerült felülmúlniuk előző kiadványukat, de valahogy mégis megmutatták, hogy Ők igenis tudnak újat mutatni és maradnak is a zenei világban még jó ideig. Reméljük a budapesti koncerten majd együtt bulizhatunk velük.
Paloma Faith – Infinite Things
Paloma Faith első gyermeke születése és másodikkal való várandóssága alatt készítette el karrierje talán legszínesebb korongját, melyben már sajátjának mondható, ’60-70-es évekbeli stílusát vegyíti a mostani szinti és diszkó őrülettel. Balladák és eufórikus slágergyanús dalok egyaránt helyet kaptak az „Infinite Things”-en, duettre nem számíthatunk.
Niall Horan – Heartbreak Weather
Egymás után záporoztak a One Direction tagjainak szóló anyagai, köztük Niall Horané is, mely az énekes második korongja már. Miközben durván hallható, hogy az énekes kezdi megtalálni a hozzá passzoló, akusztikusabb, gitárokkal teletömött hangzásvilágot, azért szeret kísérletezni is egy kicsit a ma népszerű hangzásokkal is és gondoskodik arról, hogy véletlenül se kapjunk egy unalmas korongot tőle.
Meghan Trainor – Treat Myself
2020 talán egyik legproblémásabb lemezét is köszönthetjük a listánkon. Rég volt ennyire zavaros felvezetele egy korongnak: már összeszámolni sem tudjuk, hogy alkalommal tolták el a megjelenést, majd hányszor változtatták meg a dallistát. Nos, a végeredmény viszont igazán lenyűgöző: a Pussycat Dolls és Lennon Stella is hallható a kiadványon, melynek egy része erősen dance-pop, a másik inkább a visszafogottabb, rnb-behtásokkal teli popzene. Izgalmas, egyedi és kellemes.
Lennon Stella – Three. Two. One.
Olyan, mintha ez a mestermű nem is idén jelent volna meg. Lennon Stellát szerencsére sikerült elcsípnünk Berlinben, mint Anne-Marie előzenekara, és mondhatni leesett az állunk, mekkora hang lapul az amúgy elképesztően gyönyörű énekesnőben. Debütáló anyagaitól teljesen eltérően, átadta magát és álomszerű hangját a szintipopnak, melynek van egy erősen throwback beütése is. Aki élvezi Selena Gomez hangját, valamint Ava Max egy-egy dalát, annak mindenképp kötelező.
Lauv – how i’m feeling
Talán a listán a leghosszabb albumot sikerült debütáló anyagaként kiadnia Lauvnak, hiszen 21 dallal valószínűleg bőven viszi a prímet. Szinte hihetetlen, de egyedi stílusával és megnyerő karizmájával Ő a legnépszerűbb kiadó nélküli előadó a világon, miközben olyan előadókat sikerült megnyernie a korongra, mint a BTS, Troye Sivan vagy Anne-Marie. Kellemes, visszafogott rnb és trap behatások pop köntösben!
Conan Gray – Kid Krow
Óriásit ment idén Conan, „Kid Krow” lemezével pedig mindenkit levett a lábáról. A lemezen egymást követik a különböző stílusok keverékei… van itt minden, mint a búcsúban: pop, alter, még alternatívabb, indie, pop-rock. A kemény basszusok és ütemek között pedig az énekes érzelmes oldalát is megismerhetjük, többek közt a „Heather” c. szerzeményben.
FLETCHER – The S(ex) Tapes
Az biztos, hogy FLETCHER ezzel az anyaggal elkezdte megalapozni helyét a mainstream popzenei piacon is. Az eredetileg X-Faktor sztár zenéjébe januárban egy kicsit jobban beleássuk majd magunkat, addig is mélyedjünk csak el a nyers, titokzatos és szexi középlemezébe, mely könnyedén az év EP-je is lehetne.
BLACKPINK – The Album
Rövidke, de annál ütősebb a BLACKPINK koreai lánybanda szenzációs debütáló albuma. A kevéssé fantáziadús, „The Album” címmel rendelkező korong pont olyan sötét, mint ahogyan azt a borítóból is sejthetjük, de mégis kifinomult, mint a lányok maguk. A nyugati zenék kedvelőinek is könnyen fogyasztható, sőt Selena Gomez és Cardi B is visszakacsint, miközben hallgatjuk ezt a mesterművet.
Kylie Minogue – DISCO
Szinte hihetetlen, de Kylie a diszkó-legenda 2020-ban is megmutatta, hogyan is csinál az ember egy diszkó-pop lemezt. A beszédes című anyag pont olyan könnyed, mint a selyem, és olyan könnyen fogyasztható, mint egy jó pohár vörösbor.
Louis Tomlinson – Walls
Louis hagyott magának egy kis időt és debütáló lemeze előtt kísérletezett is egy keveset azzal, hogy milyen hangzásvilágban is érzi magát otthon teljes mértékben. Ennek a hosszas folyamatnak a végterméke pedig a „Walls”, melyen olyan dalokat kaptunk meg végül, mint a „Kill My Mind” vagy a címadó mestermű.
Kesha – High Road
Még az év első hónapjában került a boltok polcaira az énekesnő vadonatúj lemeze, mely egy igazi vegyesfelvágott lett. Egyelőre minden alkalommal sikerült egy új oldalát megismernünk a magyar felmenőkkel rendelkező Keshának, vajon mit tartogat a jövő? Az biztos, hogy az olyan dalok, mint a „Kinky” vagy a „Raising Hell” emlékezetesek maradnak egy ideig.
Julie Bergan – Hard Feelings
A norvég énekesnő, Julie Bergan először UP NEXT sorozatunkban tűnt fel, ahol a legnagyobb pop-üdvöskékről számolunk be. Ezóta kikerült „Hard Feelings” c. EP-jének második része is, mely végül egy teljes albummá alakult. Üde színfoltja az euro-popnak Bergan, aki le se tagadhatná, hogy északi országból származik, mivel annyira mesterien nyúl bizonyos dallamokhoz az egész kiadványa során.
Katy Perry – Smile
Pontosan érezzük, milyen is lehetett Katy-nek felvennie azt a bizonyos mosolygós állarcot, mögötte viszont sírnia. Na, a „Smile” pont ezt az érzést hozza. Megkapjuk a megszokott és már mondhatni elvárt cukorkamázt, viszont a mondanivaló újra a sorok között keresendő.
Ariana Grande – Positions
Visszatért komfortzónájába Ariana Grande 2020-ban. Talán kijelenthetjük, hogy nem sikerült annyira színesre és változatosra Grande idei anyaga, mint elődjei, például a „thank u, next”, de a fülnek nagyon kellemes hallgatnia, hogy mennyire otthon érzi magát az rnb tengerben az énekesnő, sőt, azt is elmondhatjuk hogy a komfortzónáján kívül és komfortzónájában is teljesen profi.
Alice Chater – Aries
Alice, akivel a karantén alatt sikerült beszélgetnünk gondolkodás nélkül leénekli a plafont, ezt pedig dalaiban is megmutatja. Várat még magára az óriási áttörés, viszont tökéletes úton halad idei, első EP-jével, mely bemutatja a hangzását kereső énekesnőt: személyes, különleges és kőkeményen pop – ezek biztosak. A „Pretty In Pink” könnyedén az év egyik legkülönlegesebb popdala.
INNA – Heartbreaker
Buli, EDM és INNA – ez a román popszenzáció, alig egy hónap alatt készült nagylemeze. A szinte pontosan 30 perc alatt egy érzelmi hullámvasúton kalauzol keresztül minket az énekesnő, természetesen az egész egy kőkemény EDM köntösbe beépítve.