Így készültek Taylor Swift, Beyoncé, és Adele legnagyobb slágerei

Egy közös pont van bennük, ez pedig Ryan Tedder.

Mindenki ismeri Ryan Tedder munkásságát, még akkor is, ha életében egyetlen dalt sem hallott bandájától, a OneRepublic-tól. Szereted a Jonas Brothers visszatérő kislemezét, a Sucker-t? Ryan Tedder keze van benne. Buliztál már a Burn-re Ellie Goulding-tól? Úgyszintén. 

Ryan Tedder a világ egyik legsikeresebb dalszerzője.

Tedder az évek során a világ egyik legsikeresebb dalszerzőjévé nőtte ki magát, és olyan előadókkal dolgozott a karrierje során, mint Demi Lovato, Ed Sheeran, Jennifer Lopez, vagy a Maroon 5. Most az Entertainment Weekly-nek adott interjút a sztár, melyben saját szavaival meséli el, hogyan is írta meg Beyoncé, Taylor Swift, Adele, és Leona Lewis slágereit. 

Leona Lewis – Bleeding Love 

‘Pályakezdő szövegíró voltam, és épp Jesse McCartney albumán dolgoztam. Azt mondta, Prince-stílusú zenét szeretne, szóval leültem a szintetizátoromhoz, és Prince-re gondoltam, aztán eszembe jutott a ‘dearly beloved’, és még több dalának az első sorai. Elkezdtem pár akkordot játszani, gyorsan összeállt az egész. 5 másodperc alatt megvolt a dallam, és a nyitó sorok is. Mentem is a stúdióba, eljátszottam Jesse-nek, aztán együtt befejeztük a szöveget. Csakhogy a csapata azt mondta, ebből soha nem lesz sláger, így nem került fel a lemezre. Emlékszem, akkor azt mondtam a feleségemnek, hogyha ez a dal nem lesz sláger, szakmát fogok váltani. Elküldtem Clive Davis-nek és Simon Cowell-nek, ők azonnal Leonának akarták. Azelőtt évek óta nem volt brit előadónak igazán nagy dobása az USA-ban. Emlékszem, mikor Simon felhívott azzal, hogy #1 lett. Ez volt az első listavezető számom. És ez az egész abból született, hogy Prince stílusában próbáltam írni.’

Beyoncé – Halo 

‘Épp a OneRepublic-al turnéztam, mikor megsérültem, és meg kellett műteni, úgyhogy hazakényszerültem Los Angeles-be. Nem tudtam dolgozni, tulajdonképpen nem tudtam semmit csinálni, és ezt nagyon hamar meguntam. Pont egy hónappal azelőtt hívott Beyoncé, hogy szeretne magának egy olyan dalt, mint a Come Home a OneRepublic-tól. Azt válaszoltam, hogy szívesen írok neki, de hadd csináljam azt, ami természetesen jön. Akkorra már legalább 2 hónapja nem írtam semmit, így felhívtam Evan Bogart barátomat, hogy otthon leszek 3 órát egyedül és megőrülök, jöjjön át, és írjunk egy dalt Beyoncé-nak. Bekapcsoltam a szintetizátorom, és a legelső dolog, ami kisült belőle, pont úgy hangzott, mintha angyalok énekelnének. Végül az lett a Halo intrója, de ez pusztán a szerencse műve volt. Aztán arra gondoltam, hogyha ránézel egy angyalra, látod a glóriáját. Mi van akkor, hogyha a szerelmedre nézel rá: neki is a glóriáját látod? Kevesebb, mint 3 óra alatt befejeztük az egész számot. Betettem egy zongoraszólót az átvezető részbe, Beyoncé pedig az arra írt szöveg helyett végül inkább a dallamát énekelte, ami őrület, hiszen egyáltalán nem egyszerű azt elénekelni.’

Adele – Rumour Has It

‘Skóciában turnéztam, és folyamatosan a 19-t és a Hometown Glory-t hallgattam. Felhívtam a menedzserem, hogy vadássza le nekem ezt az Adele-t, mert mindenképp dolgozni szeretnék vele. Ő pedig visszakérdezett, hogy kicsodát? Akkor nem tudtam, hogy Adele pedig próbált engem elérni, mert a Halo lett az egyik kedvenc száma, amit valaha hallott. 4 vagy 5 hónappal később a Grammy ideje alatt én is L.A.-ben, a London Hotel-ben szálltam meg, és ő is. Egyik este sétáltam a lifthez, épp csukódott be az ajtaja, és Adele állt benne, 19 lufival a kezében, amit a kiadójától kapott a 19 miatt. Ott, akkor megbeszéltük, hogy 3 hét múlva London-ba utazok, és akkor összehozunk valamit. Az első alkalommal megírtuk a Turning Tables-t, aztán 3 hétre rá újra összejöttünk az USA-ban, addigra már megvolt neki a Rolling In The Deep és a Someone Like You is. Megkérdezte, miről szeretnék írni, én pedig mondtam neki, hogy mindegy, csak ne ballada legyen. Azt mondta oké, csináljunk valami pörgőset, szóval megfogtam a gitárt, és elkezdtem rajta Muddy Waters és a Radiohead stílusában játszani, végül így lett meg a dallam. A szöveg pedig egy beszélgetésből indult. Idegesen jött be a stúdióba, azt mondta: nagyon mérges vagyok, mert a barátaim mindenféléket terjesztenek rólam, azt pletykálják, hogy Adele ezt csinálta, azt pletykálják, hogy Adele azzal feküdt le…’

Taylor Swift – Welcome to New York

‘Azt hittem, teljesen az elejéről fogjuk kezdeni, mert ahhoz voltam szokva, de aztán Taylor azzal hívott, hogy nem baj-e, ha már van ötlete. Azt mondta, teljesen odáig van New York-ért, most költözött oda, és akar írni New York-ról egy ódát, mert már rég nem írt ilyesmit senki. Elküldött egy hangüzenetet, és azt szerette volna, ha a számnak ‘80-as évekbeli hangzása lenne. Szóval a következő nap vittem magammal egy Juno-106-t, ami egy nagyon ‘80-as éveket idéző szintetizátor, és szó szerint az egész dalt meghangszereltem ott, előtte. Iszonyat gyorsan megvoltunk vele, kevesebb, mint 3 óránkba telt. A produceri munka hátralévő részét az azt követő héten csináltam, Svájcban a turnébuszunkon. Összesen 4 változata lett, ezek közül az egyik nekem személy szerint jobban tetszett, de az a helyzet az előadókkal, hogy nagyon ragaszkodnak a demóhoz. Taylor is teljesen beleszeretett a demóba, és hiába harcoltam vele, ő mindig csak a demót akarta, így ami rákerült a lemezre, az a verzió, amit a legelső nap csináltam. Aztán az Illumination-ös srácok bejátszották A kis kedvencek titkos élete elején, ami már csak hab volt a tortán, hiszen a gyerekeim nyilván imádták azt a mesét.’