Egy közös pont van bennük, ez pedig Ryan Tedder.
Mindenki ismeri Ryan Tedder munkásságát, még akkor is, ha életében egyetlen dalt sem hallott bandájától, a OneRepublic-tól. Szereted a Jonas Brothers visszatérő kislemezét, a Sucker-t? Ryan Tedder keze van benne. Buliztál már a Burn-re Ellie Goulding-tól? Úgyszintén.
Tedder az évek során a világ egyik legsikeresebb dalszerzőjévé nőtte ki magát, és olyan előadókkal dolgozott a karrierje során, mint Demi Lovato, Ed Sheeran, Jennifer Lopez, vagy a Maroon 5. Most az Entertainment Weekly-nek adott interjút a sztár, melyben saját szavaival meséli el, hogyan is írta meg Beyoncé, Taylor Swift, Adele, és Leona Lewis slágereit.
Leona Lewis – Bleeding Love
‘Pályakezdő szövegíró voltam, és épp Jesse McCartney albumán dolgoztam. Azt mondta, Prince-stílusú zenét szeretne, szóval leültem a szintetizátoromhoz, és Prince-re gondoltam, aztán eszembe jutott a ‘dearly beloved’, és még több dalának az első sorai. Elkezdtem pár akkordot játszani, gyorsan összeállt az egész. 5 másodperc alatt megvolt a dallam, és a nyitó sorok is. Mentem is a stúdióba, eljátszottam Jesse-nek, aztán együtt befejeztük a szöveget. Csakhogy a csapata azt mondta, ebből soha nem lesz sláger, így nem került fel a lemezre. Emlékszem, akkor azt mondtam a feleségemnek, hogyha ez a dal nem lesz sláger, szakmát fogok váltani. Elküldtem Clive Davis-nek és Simon Cowell-nek, ők azonnal Leonának akarták. Azelőtt évek óta nem volt brit előadónak igazán nagy dobása az USA-ban. Emlékszem, mikor Simon felhívott azzal, hogy #1 lett. Ez volt az első listavezető számom. És ez az egész abból született, hogy Prince stílusában próbáltam írni.’
Beyoncé – Halo
‘Épp a OneRepublic-al turnéztam, mikor megsérültem, és meg kellett műteni, úgyhogy hazakényszerültem Los Angeles-be. Nem tudtam dolgozni, tulajdonképpen nem tudtam semmit csinálni, és ezt nagyon hamar meguntam. Pont egy hónappal azelőtt hívott Beyoncé, hogy szeretne magának egy olyan dalt, mint a Come Home a OneRepublic-tól. Azt válaszoltam, hogy szívesen írok neki, de hadd csináljam azt, ami természetesen jön. Akkorra már legalább 2 hónapja nem írtam semmit, így felhívtam Evan Bogart barátomat, hogy otthon leszek 3 órát egyedül és megőrülök, jöjjön át, és írjunk egy dalt Beyoncé-nak. Bekapcsoltam a szintetizátorom, és a legelső dolog, ami kisült belőle, pont úgy hangzott, mintha angyalok énekelnének. Végül az lett a Halo intrója, de ez pusztán a szerencse műve volt. Aztán arra gondoltam, hogyha ránézel egy angyalra, látod a glóriáját. Mi van akkor, hogyha a szerelmedre nézel rá: neki is a glóriáját látod? Kevesebb, mint 3 óra alatt befejeztük az egész számot. Betettem egy zongoraszólót az átvezető részbe, Beyoncé pedig az arra írt szöveg helyett végül inkább a dallamát énekelte, ami őrület, hiszen egyáltalán nem egyszerű azt elénekelni.’
Adele – Rumour Has It
‘Skóciában turnéztam, és folyamatosan a 19-t és a Hometown Glory-t hallgattam. Felhívtam a menedzserem, hogy vadássza le nekem ezt az Adele-t, mert mindenképp dolgozni szeretnék vele. Ő pedig visszakérdezett, hogy kicsodát? Akkor nem tudtam, hogy Adele pedig próbált engem elérni, mert a Halo lett az egyik kedvenc száma, amit valaha hallott. 4 vagy 5 hónappal később a Grammy ideje alatt én is L.A.-ben, a London Hotel-ben szálltam meg, és ő is. Egyik este sétáltam a lifthez, épp csukódott be az ajtaja, és Adele állt benne, 19 lufival a kezében, amit a kiadójától kapott a 19 miatt. Ott, akkor megbeszéltük, hogy 3 hét múlva London-ba utazok, és akkor összehozunk valamit. Az első alkalommal megírtuk a Turning Tables-t, aztán 3 hétre rá újra összejöttünk az USA-ban, addigra már megvolt neki a Rolling In The Deep és a Someone Like You is. Megkérdezte, miről szeretnék írni, én pedig mondtam neki, hogy mindegy, csak ne ballada legyen. Azt mondta oké, csináljunk valami pörgőset, szóval megfogtam a gitárt, és elkezdtem rajta Muddy Waters és a Radiohead stílusában játszani, végül így lett meg a dallam. A szöveg pedig egy beszélgetésből indult. Idegesen jött be a stúdióba, azt mondta: nagyon mérges vagyok, mert a barátaim mindenféléket terjesztenek rólam, azt pletykálják, hogy Adele ezt csinálta, azt pletykálják, hogy Adele azzal feküdt le…’
Taylor Swift – Welcome to New York
‘Azt hittem, teljesen az elejéről fogjuk kezdeni, mert ahhoz voltam szokva, de aztán Taylor azzal hívott, hogy nem baj-e, ha már van ötlete. Azt mondta, teljesen odáig van New York-ért, most költözött oda, és akar írni New York-ról egy ódát, mert már rég nem írt ilyesmit senki. Elküldött egy hangüzenetet, és azt szerette volna, ha a számnak ‘80-as évekbeli hangzása lenne. Szóval a következő nap vittem magammal egy Juno-106-t, ami egy nagyon ‘80-as éveket idéző szintetizátor, és szó szerint az egész dalt meghangszereltem ott, előtte. Iszonyat gyorsan megvoltunk vele, kevesebb, mint 3 óránkba telt. A produceri munka hátralévő részét az azt követő héten csináltam, Svájcban a turnébuszunkon. Összesen 4 változata lett, ezek közül az egyik nekem személy szerint jobban tetszett, de az a helyzet az előadókkal, hogy nagyon ragaszkodnak a demóhoz. Taylor is teljesen beleszeretett a demóba, és hiába harcoltam vele, ő mindig csak a demót akarta, így ami rákerült a lemezre, az a verzió, amit a legelső nap csináltam. Aztán az Illumination-ös srácok bejátszották A kis kedvencek titkos élete elején, ami már csak hab volt a tortán, hiszen a gyerekeim nyilván imádták azt a mesét.’