© MUSICDAILY

10 percet töltött a rajongóival LP a budapesti koncertje után

Ezúttal az Arénában lépett színpadra az előadó.

LP-t valószínűleg senkinek nem kell bemutatni. Bár már több, mint két évtizede zenél, a köztudatba a 2015-ös megaslágerének, a Lost On You-nak köszönhetően robbant be igazán, azóta pedig már a negyedik albumával örvendezteti meg a rajongóit. Az összességében hetedik, Love Lines című lemeze tavaly ősszel jelent meg, a koronggal pedig világkörüli turnéra is indult, melyet március 7-én Budapestre is elhozott.

A közönséget VÉRITÉ melegítette be, aki egy igazán energikus koncerttel készült. A nagyjából 40 percébe 10 dalt tudott belesűríteni, melyek közül az egyik ráadásul egy új track volt, ami még meg sem jelent. A fellépésének fénypontjai a body in my bed és a paranoia/deja vu című dalai voltak, melyekben az énekesnő hangjáé és az érzelmeké volt a főszerep – na persze ez tulajdonképpen az összes elhangzott dalról elmondható, de ez a kettő kimagaslóan magával ragadó volt élőben.

VÉRITÉ egyébként először járt a fővárosunkban, és elárulta, hogy egy kicsit volt is ideje körbenézni nálunk. Elmondása szerint nagyjából 10 mérföldet, azaz 16 kilométert sétált Budapesten, és igyekezett megnézni mindent, amire csak lehetősége adódott, a látvány pedig természetesen teljesen levette a lábáról.

A főfellépő LP nem először járt hazánkban, azonban most először lépett fel Magyarországon zárt helyszínen, amit meg is jegyzett a show alatt. Na de nem ez volt az egyetlen különbség a legutóbbi látogatásához képest. 2021-ben a Budapest Park színpadán láthatták a magyar fanok, ahol a koncert előtt egyébként interjút is készítettünk az előadóval, és akkor egy „greatest hits” turnéval örvendeztetett meg minket, vagyis a legnagyobb slágereiből rakta össze a dallistát. Ezúttal azonban kifejezetten a Love Lines album köré épült a koncertsorozat, így kevesebb sláger, és több új dal csendült fel élőben.

A 21 dal közül több, mint a fele, egészen pontosan 11 az új lemezről volt. A show-t a Golden című trackkel nyitotta, mely tökéletesen megalapozta az első felének a hangulatát: olyan volt, mintha LP szűk egy órára elhozta volna a nyarat az Arénába. Ehhez az is hozzájárult, hogy a színpadon pálmafák voltak a díszletek, és egy „Love Lines” feliratú neondísz, amit akár egy tengerparti koktélbárban is el tudnánk képzelni. A nyitányt olyan számok követték, mint a Love Song, a Burn It Down, vagy éppen a 2021-es Churches című korongon található Everybody’s Falling in Love – mondhatni egy igazi napsütéses energiabombával indult a fellépés, ami majdnem a feléig ki is tartott.

A 2018-as Recovery szakította meg a bulit, ami egy szívbemarkoló és egyben könnyfakasztó ballada. Az egész arénát bejárta az előadó összetéveszthetetlen hangja, és bár addig is rendesen kieresztette azt, azt este folyamán talán itt énekelt a legnagyobbat. A Hold The Light című dalról egy történetet is elmesélt: elárulta, hogy ez volt az első szerzemény, amit megírtak az új albumára még a pandémia alatt a gitárosával, Andrew-val, így tulajdonképpen neki köszönhetjük az egész lemezt és a turnét is. Egy másik személyes sztorit is megemlített LP, méghozzá azt, hogy a barátnőjével a koncert napján ünnepelték a hetedik hónapfordulójukat, így az egyik szerelmes számot neki is címezte.

A show második felében több régebbi kedvenc csendült fel, mint az elején: például a Lost On You, melyet természetesen kívülről fújt az egész tömeg, a Girls Go Wild, a Tightrope, és az Other People, ami az utolsó előtti szám volt. A záródal találó módon a One Last Time volt, amire még egyszer, utoljára bulizhatott egyet a közönség, az első pár sorban állók pedig egy extra meglepetésben is részesültek. LP ugyanis a fellépés utolsó 10 percét velük töltötte a kordonnál, amíg a bandája a színpadon játszott. Lement hozzájuk, és végigment az egész soron, de nem csak egy-egy gyors pacsi erejéig: mindenkivel fotózkodott, aláírt, és beszélgetett, a fanok legnagyobb örömére.

Egy dolog hiányzott a koncertről, az pedig egy kivetítő volt. Bár csak az aréna fele volt megnyitva, az ülőszektorok így is elég messze voltak a színpadtól, így jó lett volna, ha a nézők egy képernyőn is láthatták volna nagyban, amit a színpadon láttak távolról és kicsiben. A színpad mögötti fekete falra vetített fényjátékok viszont nagyon látványosak voltak, és igazi pluszt adtak hozzá a dalokhoz, amik alatt megjelentek.

Összességében LP hozott mindent, amit várhattuk tőle: az új dalokat, a slágereit, a kirobbanó energiáját, és az egyéniségét, amit csak szeretni lehet, és ami miatt bármikor visszavárjuk hazánkba egy újabb koncert erejéig.