Olivia Rodrigo: úgy érzem ki lett forgatva a Sabrina Carpenteres balhé

A 18 éves énekes- és színésznő, Olivia Rodrigo óriásit ment év elején megjelent, debütáló dalával, a drivers license-szel: még a Spotify igazgatójának is közleményt kellett kiadnia, hogy a számok, amiket produkál a dal, mind organikusak és nem manipulálják azokat. Azóta már kiadta debütáló lemezét is, a sourt, mely máris platina lemez lett az USA-ban és az első héten legkelendőbb lemez címet is megkapta.

Persze sokan kritizálják, illetve nem is hisznek az énekesnő tehetségében, pedig élő előadásai ezt többször is bebizonyították, hogy bizony van ott hang is.

Bírom a kritikát, tényleg. Úgy érzem, sokat tudok fejlődni akkor, amikor az emberek olyanokat, mondanak, hogy bárcsak ilyen vagy olyan lenne a lemezem, de ilyenkor mindig azt gondolom, hogy jól van, ez még csak az első lemezem, még tanulom a dolgokat.

Amikor kijött a debütáló kislemeze, a fentebb is említett driver’s license akkor éppen Utahban tartózkodott és a High School Musical: The Musical – The Series-t forgatták. Egy szupermarket parkolójában ült és menedzserével FaceTimeolt, amikor a dal első lett az Apple Music chartján – ez pedig igazán ritka egy pop-alternatív dal számára.

Csak néztük egymást csendben a képernyőn keresztül legalább egy teljes percen keresztül. Majd megkérdeztem, hogy és most mi lesz? Mire azt felelte nekem, hogy fogalmam sincs. Ez volt az a pillanat, amikor realizáltam, hogy sokkal nagyobb dolog történik, mint gondoltam.

Ugye emlékszünk még az Olivia Rodrigo – Joshua Bassett – Sabrina Carpenter szerelmi háromszögre? Ha nem, ide kattintva egy kis összegzést olvashattok. De ami most érdekes lehet számunkra az az, hogy pár hónap elteltével hogyan nyilatkozik az énekesnő az egész drámáról.

Amikor kiadtam, nem gondoltam volna, hogy ilyen reakciót kap szóval nagyon furcsa volt, amikor mégis úgy történt. Emlékszem, hogy mindenki aggódott, de ezzel egyidőben sok volt a spekuláció is a dal körül. Nem igazán támogatom, hogy nők egymásnak essenek fiúk miatt. Szerintem butaság és nem értek egyet azzal a narratívával, ami keringett az interneten.

Mindenki róla beszélt, a világon nem volt olyan publikáció, ami ne az énekesnő szerelmi életéről cikkezett volna.

Emlékszem, amikor a drivers license megjelent, az összes nagy publikáció én, a 17 éves lány szerelmi életéről cikkezet. Nekem pedig ez nagyon furcsa érzés volt. Utáltam.

Bőven azelőtt hasonló témákat járt körbe dalszerzés közben, mint hogy egyáltalán bárkibe is szerelmes lett volna, vagy egyáltalán érzéseket kezdtem volna táplálni fiúk iránt.

Már azelőtt szakítós számok jártak a fejemben, hogy megfogtam volna egy fiú kezét vagy bárkivel is jártam volna. 9 vagy 10 lehettem amikor megtanultam zongorázni és kottázni, majd ekkor kezdtem dalszövegeket is írni, majd felvenni a dalokat, részleteket, visszahallgattam őket és mindig jobbat és jobbat akartam kihozni belőlük.

Természetesen beszélt legnagyobb inspirációjáról is, illetve zenei-anyukájáról is, Taylor Swiftről. Az énekesnő úgy tekint Oliviára és Conan Gray-re, mint két apró gyermekére a zeneiparban.

Annyira jó érzés, hogy a zeneiparban ennyire meleg fogadtatás ért és az is különleges érzés, hogy más női előadókat támogatunk. Taylor írt nekem egy levelet anno, amiben azt taglalta, hogy hogyan csináljam meg a saját szerencsémet a világban, illetve azt, hogy ahogyan bánok másokkal, úgy fognak az emberek is velem.

Rodrigoról egyik legnagyobb rajongója, Avril Lavigne is mesélt néhány szót a magazinnak, amiből kiderült, hogy imádja a drivers license stílusát, hangzását és vibeját is.

Úgy érzem, hogy fontos, hogy olyan emberek, mint Olivia hallassa hangját és hangja legyen a mai fiatal nőknek, akik még mindig keresik igazi énjüket. A dalai annyira őszinték, hogy már fáj. Onnan tudod, hogy valódi érzésből származnak, hogy a rajongói az összes szavát isszák dalainak.

És, hogy miben különbözik Disney elődjeitől, mondjuk Miley Cyrustól vagy Selena Gomeztől? A válasz nem annyira egyértelmű, hiszen nem tudjuk, mi áll még Olivia előtt az életben, de annyi biztos, hogy Ő nem szerződött le a csatorna kiadójával a Disney Music Grouppal.

Egyszer találkoztam Selena Gomezzel, aki nagyon kedves volt. Sokat beszélgettünk a mentális egészség fontosságáról, ami amúgy nagyon fontos dolog a zeneiparban. Mind a ketten a rivaldafényben élünk fiatal korunk óta… ez pedig igazán nagy nyomást helyez a lelkünkre és furcsa dolgokat képes okozni.

Hiába, a koronavírus járvány sok lehetőséget vett el az előadóktól. Olivia például úgy lett nagy szám, hogy rajongóival és hallgatóival csak online tudták a kapcsolatot tartani. Nem volt semmilyen koncertre vagy fellépésre lehetősége karrierje kezdetén. Turnézni a mai napig nem tudott elmenni.

Láttam, hogy mindenféle rekordot döntök meg, láttam, hogy mennyien hallgatják a zenémet és imádtam, de ekkor nem volt lehetőségem látni is azokat, akik hallgatták a zenémet. Nem tudtam koncertet adni, meg semmi ilyesmi.

Érkezne a Sweet? Ennek hírét egyelőre tagadja, de tetszik az énekesnőnek, hogy a rajongói próbálják kirakni a puzzlet, még akkor is, ha szerinte nincs semmilyen rejtély. Annyi biztos, hogy a turné tervben van és remélhetőleg 2022-ben már sikerül meglátogatnia néhány nagyobb várost.

Szerintem az új lemez sokkal vidámabb lesz, mint az első. Az ízlésem folyamatosan változik, és szerintem a következő lemezen már másra fogok fókuszálni.

Annyi biztos, hogy debütáló anyaga még mindig az egyik legnagyobb dobás a piacon, nem csoda, hogy új kislemezéhez, a brutalhoz már forog is a videó – Petra Collins rendezésében.