Az énekes az olasz kritikussal, Achille Bonito Olviával folytat eszmecserét.
Mint ahogy már beszámoltunk róla, a Gucci legújabb kollekciója egy minifilm-sorozat keretein belül premierel, melyben olyan sztárok tűnnek fel, mint Harry Styles, Billie Eilish, vagy éppen Florence Welch. Az “Overture of Something That Never Ended” november 16-án indult útnak, most pedig megérkezett a harmadik része, melyben Harry is szerepel. A kisfilm igazán művészire sikeredett, mi több, az énekes ki is fejti benne, mit gondol a művészetről.
Az epizód az “At The Post Office” címet kapta, így nem meglepő módon a postán játszódik: a főhős, Silvia Calderoni éppen egy képeslapot ír meg, és ad fel, mindenközben pedig kíváncsian fülel, miről beszélgetnek körülötte a sorban a talpig Gucciba öltözött emberek. Így jön a képbe Harry, aki az olasz kritikus Achille Bonito Olvia fiát vagy unokáját alakítja, a páros pedig testhezálló módon a művészetről társalog telefonon.
Az eszmecserét Achille kezdi:
Akartam mondani neked pár dolgot, amin gondolkoztam. Elég feszült, konfliktusokkal és konfrontációkkal teli időket élünk. De ezek olyan különbségek, amik megférnek egymás mellett. Örömteli különbséket. Sok kulturális kontextusban megjelenik ez, még akkor is, ha ezek különböznek egymástól. Művészet, zene, divat, színház, mozi. A jól ismert területek, ahol a kreativitás kerül a főszerepbe.
Harry pedig így reflektál a kritikus szavaira:
Szerintem az alkotás arról szól, hogy keresed azt a dolgot, amit mindig is látni, vagy hallani akartál, de még soha senki nem csinálta meg előtted. Úgy gondolom, mindig egy kényelmetlen érzés, mikor megtalálod ezt a dolgot. Nem vagy benne biztos, hogy imádod vagy gyűlölöd, mert még te sem tudod pontosan, mi az. De szerintem ez a legizgalmasabb része az alkotásnak. És ez igaz mindegyik művészeti ágra, amit említettél. A múltbéli tapasztalataidból merítesz ihletet, hiszen az az egyetlen kiindulópontod.
A párbeszédet Achille zárja ezekkel a gondolatokkal:
A divat felöltözteti, a művészet levetkőzteti az emberiséget. A zene pedig mindannyiunk kollektív tudatának az elsorvadt izmait maszírozza. Mondhatni a keveredés korszakában élünk. Egy olyan korszakban, amit megbélyegez egyfajta, a jövőnkbe vetett hitetlenség, de a jelen tudatossága igazán élénk. És az a fontos, hogy realizáld, voltak ezelőtt is korszakok, melyekben ugyanez zajlott le. Régi, még a reneszánsz utáni korszakok.
A filmet Gus Van Sant és Alessandro Michele rendezték, az előbbi pedig a Variety-nek adott interjújában mesélt arról, milyen is volt Harry-vel dolgozni.
Még Los Angeles-ben találkoztunk egyszer, de ezen kívül nem igazán ismertem. A “Dunkirk”-ben lenyűgöző alakítást nyújtott, szóval azt tudtam, hogy nagyon jó színész. Nagyon gyorsan zajlott a forgatás. Küldtünk egy csapatot a házához, én pedig távolról rendeztem. Még soha nem csináltam ilyet előtte, szóval nehéz volt, hogy nem lehettem ott. Az egész tulajdonképpen a helyszínen lévő rendező és Harry érdeme, nekem nem kellett sokat beleszólnom
– nyilatkozta a rendező.
A 7 részes sorozat epizódjai november 22-ig kerülnek bemutatásra, így addig még olyan sztárok kisfilmjei érkeznek, mint Billie Eilish és Florence Welch.