Ki ez a Femininomenon? Miért jön szembe minden platformon, legyen az TikTok, X (Twitter) vagy Instagram az extravagáns, sokszor tetőtől-talpig kosztümökben színpadra lépő popénekesnő? Kayleigh Rose Amstutz, vagyis Chapell Roan szinte naponta kerül online portálok címlapjaira – mint, most a MUSICDAILY-re is-, egyszer azért, mert gondolkodás nélkül beszól a Outside Lands VIP vendégeinek, mert nem voltak hajlandóak beszállni a Hot to Go táncába, majd később már olyan előadók zengtek róla ódákat, mint Adele, a Sziget Fesztivált is megjárt AURORA vagy SZA.
Az énekesnő előadásainak inspirációit a queer kultúrából építi be a mainstreambe, sosem titkolta, hogy a drag-kultúrából építkezik és ezek a művészek legnagyobb inspirációi a színpadi megjelenésének. Érdekes ellentét, hogy kiskorában egy vallásos közösség tagja volt, ahol heti három alkalommal biztosan templomba járt, de elmondása szerint mindig is egy lázadó alkat volt.
Legnagyobb inspirációi között megtalálható Kate Bush, Ellie Goulding, Lana Del Rey és Lorde – utóbbi három munkássága például meghatározó volt középiskolás korában és velük kelt, illetve feküdt. Legutóbb ilyen „egyik pillanatról a másikra” popsztárt Olivia Rodrigo személyében ismerhettünk meg, akinek debütáló dala, a drivers license nem sokkal megjelenése után rakétaként lőtt ki slágerlistákon, mellyel megalapozta helyét a szcénában. Chappell karrierjét előadásmódja és különleges színpadi világa vitte sikerre, illetve saját szavaival élve, a Femininomenon-mozgalom, mely előtérbe helyezi a queer előadókat és megkérdőjelezi a heteroszexuális társadalmi formát – mindezt egy bohókás, szórakoztató hangnemben és képi világgal, ami könnyen fogyasztható a kommersz világban és a mainstream által.
Valójában, Roant is úgy aposztrofálják, hogy egyik napról a másikra lett sikeres, ami lényegében igaz is, viszont amikor a művésznőt így aposztrofálják, benne negatív érzelmeket vált ki. Az Interview magazinnak úgy nyilatkozott, hogy igen, megváltozott az élete, mert sikeres a slágerlistákon, de ő eddig is itt volt, csak nem fedezte fel ekkora közönség:
Az elmúlt nyolc hétben, őszintén szólva, teljesen megváltozott az életem. Ez nagyon érzelmes időszak volt, mert nem csak popzenét énekelek, hanem automatikusan politikai kérdéssé válik a művészetem, mivel meleg vagyok… Értékelem a tanácsokat. Nem ismerek senkit, aki személyesen átélte volna ezt. A legnagyobb változást az jelentette, hogy felismernek az emberek, és ezáltal nem érzem magam önmagamnak. És a turnézás, az mindent felemészt. Soha nem érdekeltek különösebben a slágerlisták vagy a rádiós lejátszások, de hihetetlen, hogy az iparági emberek most komolyabban vesznek, mint korábban. Én meg csak annyit mondok: „Ezt az egészet eddig is így csináltam, b**zdmeg.”
Izgalmas pontja a popzenének az előadó, így extrán kíváncsiak vagyunk, mit sikerül a jövőben villantania – debütáló lemeze, a The Rise and Fall of a Midwest Princess lassan egy évvel ezelőtt jelent meg, de a napokban egyre inkább előkelő helyezést szerez magának a Billboard lemezlistáján is, illetve dalai is folyamatosan másznak fel a slágerlistákon a világ körül… még akkor is, ha ez nem is érdekli őt egyáltalán.