© MUSICDAILY

Szexpozitivitás, slágerek és egy csoda – ilyen volt Kim Petras müncheni koncertje

Beszámoló Kim Petras müncheni koncertjéről.

Feed The Beast nevű lemezét népszerűsítette Kim Petras legutóbbi, Feed The Beast World Tour nevű turnéjával, aminek igaz Budapesten nem volt állomása, de a MUSICDAILY szerkesztősége a Münchenben tartott koncerten volt jelen. A koncerten nagyon erős kontrasztban voltak a cukorka pop és a gótikus elemek, míg Petras hangi adottságai megkérdőjelezhetetlenek. A koncert pedig sokszor érződött úgy, hogy egy nagy produkciót terveztek kis színpadra, telis-tele olyan dalokkal, amelyeket az előadó főként queer közönsége kívülről fúj, de valahogy mégis egy fülledt bulivá csapott át a végére – utóbbi az is rásegített, hogy Kim a színpadon sem fogta vissza magát, legyen szó itt akár hangjáról, vagy a szexuális tartalmú képi világ bemutatásáról.

A friss Grammy díjas énekesnő egy egész estés show műsort vitt körbe Európában, amit 23 dallal fűszerezett, 4 részre bontva a záráson kívül. Ezek pedig szinte teljes mértékben egy-egy lemezének/korszakának voltak dedikálva. Petras egyébként ezzel egy nagyon izgalmas koncepciót választott, ugyanis mind a négy rész különböző tematikájú volt, különböző outfitekkel és stílussal – amíg az elején végzetasszonyaként egy elegáns ruhában, és a szörnyetetés (=Feed The Beast) koncepcióját járta körül, addig a folytatásban, miután „Kim halott” feliratot láthattunk, már a szexpozitív és központú énje került előtérbe a Slut Pop és a Slut Pop Miami-val.

Természetesen nem maradt el a Treat Me Like a Slut vagy az XXX sem a kínálatból, majd a Head Head Honcho alatt már hirtelen egy arany bikiniben láthattuk Kimet a színpadon. A koncert egyik tetőpontja biztosan az volt, amikor az iskoláslány kosztümtől a színpadon vált meg az előadó. Hazudnánk, hogyha azt mondanánk, hogy a Problematique-ot bemutató résznél visszavettünk a tempóból, ugyanis itt a ütött legnagyobbat a Paris Hiltonnal közös All She Wants c. dala – igaz, az örökösnő sajnos nem volt meglepetés vendég egyik koncertjén sem.

Azt, hogy az európai és UK része a turnénak hallhatta azokat a slágereket, mint az I Don’t Want It All vagy a Can’t Do Better, olyan csemegékről kellett lemondanunk, mint a Halloween EP-jéből, a TURN OFF THE LIGHT-ról való válogatás, vagy a brr, esetleg a már a budapesti MTV EMA-n is hallott Hit It From The Back. De természetesen azért a Coconuts nem maradt el. Ekkor már több, mint egy órája volt színpadon az előadó, aki végig énekelte a bulit és egy másodpercig sem hagyatkozott a backing trackjére vagy nyúlt playbackhez.

Az encore részt meglepően sokan nem várták meg, hiába nem kapcsolódtak fel a fények, az emberek nagyrésze elkezdett özönleni kifele. Pedig az igazán nagy bulit itt koronázta meg és tette a pontot az i-re az Alone, illetve a záró Heart to Break c. slágereivel.

Az előzenekarok: Baby B3ns, Georgia, Alex Chapman

Amíg Baby B3ns egy félénk, visszahúzódó, hyper-popot játszó énekesnő volt, addig Georgia az egyik legkedvesebb és emberibb előadó volt, akit valaha láttunk. Annyira hálás volt Kimnek a lehetőségért, hogy ő nyithat neki, hogy fellépésein az énekesnő merchében állt színpadra. Közvetlenül a koncert előtt pedig Petras egyik jó barátja, Alex Chapman állt be a DJ pult mögé és melegítette be igazán a tömeget, többek között Dua Lipa, Charli XCX vagy Rihanna slágereivel.

Alex Chapman