Dalok, melyekről nem tudtad, hogy RAYE írta őket

Óriásit megy az énekesnő Escapism. című dala.

RAYE tipikusan azok közé az előadók közé tartozik, akinek élete a pop zene készítése, így nem meglepő, hogy itthon is minden évben sikerül több rádiós slágert kitermelnie magából. Az énekes-dalszerző olyan dalokat tudhat magának, mint a You Don’t Know Me Jax Jones közreműködésével, Joel Corry és David Guetta közösén, a BED-en is őt hallhatjuk énekelni, de Regard Secrets c. dalát sem kell valószínűleg bemutatni.

De ismerjük meg az arcot és az embert a hang mögött: az 1997-es születésű Rachel Agatha Keen 2014 óta van jelen a brit zenei életben, először csak saját lábán próbált meg elevezni, majd később természetesen, mint szinte minden feltörekvő előadót leszerződtettek. Állítása szerint élete a zene, főként a dalszövegírás és a kreatív folyamatok, amelyek körbeöveznek egy-egy dal elkészítését addig a pontig, amíg a hallgatóhoz el nem jut valamilyen formában. 2016 végén robbant egy óriásit, amikor Jonas Blue mellett hallhattuk, majd nem sokkal rá megérkezett a fentebb is emlegetett dala Jax Jones DJ/producerrel. Azóta pedig tényleg folyamatosan halljuk, hol egy-egy DJ-vel közreműködve, hol pedig saját dalait nyomatják a rádiók megállás nélkül, ha pedig „pihen” akkor épp egy-egy nagyobb névnek nyitja turnéit vagy saját turnéján népszerűsíti dalait.

Külső szemlélőként talán két furcsa dolgot lehetett észrevenni az évek során: az egyik, ami annyira nem is meglepő, hiszen kolléganője Becky Hill is szinte kizárólag kőkemény dance dalokkal árasztja el az egyébként a női dance előadóktól hiányos (szóval, hiánypótló létezésük) zeneipart, a másik viszont az, ami később meg is törte, hogy hiába a folyamatos sikerek, óriási számokat hozó kislemezek és videók, nem jelenthette meg debütáló lemezét éveken keresztül.

Erről az énekesnő 2021-ben tálalt ki, amikor is Instagrammon és Twitteren könnyek között mesélte el követőinek, hogy soha nem elég jó az, amit csinál a kiadója és menedzsmentje szerint, folyamatosan visszadobják debütáló projektjét és ezek a lépések számára brutális törést jelentenek.

Nekem ez a művészetről szól. De nagyon nehéz, amikor nem vagy elég jó, vagy ha azt mondják, hogy nem vagy elég jó, amikor egy-egy dalom nem lesz olyan sikeres

– nyilatkozta az énekesnő az esettel kapcsolatban.

Majd pedig Twitteren osztotta meg, mennyire rosszul érzi magát és azt is, hogyha ez így megy tovább, soha többet nem fog zenélni, nem fog dalokat írni és megszűnik létezni az iparban. Majd később egy interjút adott a Newsbeat-nek, ahol kijelentette, hogy meg szeretne válni mára már volt kiadójától és szerződést szeretne bontani, ha nem hagyják, hogy önmaga legyen, ugyanis ők kérték arra, hogy fejest ugorjon a dance-pop műfajába, mert ők is észrevették a betöltésre váró ürességet.

Szerencsére azóta felbontották a szerződést, RAYE pedig újra azt csinálhatja, amihez a legjobban ért: szerezhet zenét és elkészítheti debütáló lemezét, ami My 21st Century Blues címmel február első péntekén érkezik majd. Érdekesség, hogy elmondása szerint több, közkedvelt és híresebb előadó is megkereste, miután kiszabadult szerződéséből, ugyanis „többen ugyanilyen cipőben járnak, mint én”, de nem nevezte nevén ezeket az előadókat.

Mostanra pedig fordult a kocka: független előadóként próbált szerencsét, ugyanis nem tervezett senkivel sem újabb szerződést kötni, csak saját magával – ez pedig úgy látszik, bejött és működik. Az Escapism. c. dala hetek óta napról napra egyre népszerűbb lett. A napokban pedig a több hetes idegeskedés után végre kimondhatja: megszerezte élete első listavezető helyét a dallal szülőhazájában. A dalt TikTokon kapták fel, ami pedig a csillagos egeik repítette a dalt is és az előadóját is. Jelenleg, karrierje során először lépte meg a 24 milliós havi hallgatószámot Spotify csatornáján és minden második videó tényleg erre a dalra készül a jelenleg egyik legnagyobb rövid videómegosztó csatornán, a TikTokon. 

A dal sikerei, illetve támogatásunk jeléül úgy gondoltuk, még mielőtt beszámolnánk debütáló lemezének megjelenéséről a következő hónapban, először nézzük át, milyen dalokat szerzett egyébként „unalmában” és csupán szenvedélyéből. Természetesen minden dalában benne van keze, így azokat nem illesztjük be alább.

Little Mix – Told You So, If I Get My Way

Talán nem olyan meglepő, hogy az egyik legnagyobb, jelenesetben brit lánybanda összeült a géniusszal, hogy közösen szerezzenek dalokat, hiszen nem csak munkakapcsolat van köztük, de közeli barátnők is.

Ellie Goulding – Sixteen

A két brit énekesnő évek óta jó barátságot ápolnak, több alkalommal is mutatkoztak együtt a nyilvánosság előtt is – például fesztiváloztak is közösen, de egy asztalhoz is ültetik őket egy-egy díjátadó során.

Snakehips, MO – Don’t Leave
Madison Beer – Home With You, Follow The White Rabbit, Default

Madison egyik legnagyobb slágerét köszönheti RAYE-nek, ugyanis a mai napig az egyik legstreameltebb dala a Home With You. Az énekesnő segített Madison debütáló anyagát is összerakni.

Sofia Carson – Fool’s Gold

A napokban szivárgott ki RAYE demo felvétele a dalból és mint kiderült, az egészet saját debütáló középlemezére szánta.

Charli XCX – After the Afterparty (ft. Lil Yachty)

Szintén elmondható, hogy a két énekesnő nagyon jó kapcsolatot ápol egymással: olyan szinten, hogy a dal remix verzióján maga Raye is énekel Rita Ora mellett, illetve már máskor is készítettek duettet.

Mabel – Let Them Know, Animal, Let Love Go,

A brit pop énekesnők köre folyamatosan tágul, Mabel pedig már korábban dolgozott is együtt RAYE-el, amikor még mind a ketten főként rnb körökben mozogtak. RAYE keze az énekesnő nagy poplemezében is benne van, mint láthatjuk.

Anne-Marie – Breathing, X2
Rita Ora – Proud
Anitta – Love You

A brazil énekesnő 5. és egyben 2. többnyelvű lemezének egyik dalának megírásában is segédkezett.

Zara Larsson – Last Summer

A tavaly a Campus Fesztivált megjáró énekesnő Last Summer c. dalát szerezte RAYE, ami egyébként a fanok egyik kedvenc dala Zara Poster Girl c. lemezének újrakiadásáról.

Shift K3y, Tinashe – Love Line
Hailee Steinfeld, BloodPop – Capital Letters
PRETTYMUCH – On My Way
John Legend, BloodPop – A Good Night
Blonde, Astrid S – Just for One Night