Warner Music

Méltó az R&B hercegnő cím JoJo számára

4 évvel ez előtt a populárisabb oldalát is hallhattuk az énekesnőnek.

Most pedig a 2000-es évek elején lefektetett R&B dallamokkal és stílussal, próbálja elvarázsolni a közönséget, mely nettó 35 perces játékidejével pont azt az érzékünket fogja meg, ami képes egy teljesen más világba kalauzolni a hallgatót – good to know albumkritika.

JoJo elmondása szerint az album egy teljes kört ír le, a beteljesedés pedig katarzis formájában érkezik meg a hallgatóhoz. Onnan pedig egy út van, mégpedig saját maga elfogadás és az önbeteljesítés. Ez a tematika pedig 3 részre bontva jelenítődik meg a good to know-ban.

Joanna Levesque, azaz JoJo a legfiatalabb Billboard #1 dalával rendelkező eladó, a trónra kerüléskor nem volt több, mint 13 éves, ami valljuk be, nem egy ideális kor egy masszív karrier megalapozásának. A Leave (Get Out) olyan jövőképet festett az énekesnőnek, mint ami keveseknek adatik meg. Ma már tudjuk, hogy a dolgok nem teljesen úgy sültek el, mint ahogy azt vártuk. Az R&B főprofilllal rendelkező énekesnő nyilván ki-ki tekingetett a poposabb hangzásba, viszont kiadója és menedzsmentje nem teljesen ugyanazt az utat szánták a fiatal tehetségnek, mint amit Ő elképzelt magának. Hasonló cipőben járt, mint Kesha: a kiadója kvázi szabotálta amikor a megjelenésekről volt szó. Éveken keresztül húzódtak a tárgyalások, de szerencsére rajongótábora volt annyira befolyásos, hogy több mixtape után kiadhatta karrierjének akkori csúcspontját, a Mad Love. c. mesterművet, mely hasonlóan Carly Rae Jepsen Emotion c. művéhez, a hallgatóság által brutálisan alul lett értékelve. Vajon most képes lesz bebizonyítani szélesebb közönségnek is, hogy még mindig itt van és egy percig sem szabad róla elfeledkeznünk?

Warner Music

A korong különböző verziókban érkezett meg a befogadók felé. A fizikális verzióban 2 extra tartalmat is kapunk, melyben egy intro Bad Habits címen, és egy outro is kapott helyet. De ne rohanjunk ennyire előre. Az intro egy másik világba kalauzol el minket és a lelki szemeim előtt már ezáltal JoJo turnéjának nyitányát is látom. Különös döntés, hogy a streaming platformokon már nem is jelennek meg ezek az “extrák” és az oldschool, kézben fogható lemez szükséges ahhoz, hogy az egész anyagot hallhassuk. Na de azért felpakolták YouTube-ra is. Amit egy átlag hallgató hall először, az a

Look, boy look at me now

– So Bad

sort hallhatjuk egy könnyed zongora kíséretében. A dal utána pedig egy olyan fülledtséget vesz fel, melyre kevesen számíthattunk. A gyengéd dallamok mellett JoJo erősen szexuális megjegyzéseket tesz, sőt a dal refrénjében végig halkan, de szexin nyögdécsel. Nyilván nem hagyjuk magunk mögött ezt az erotikus vonalat, viszont JoJo valószínűleg mindannyiunk nevében is beszél Pedialyte dalában, mely egy másnapos napot és a legnagyobb életigazságokat veszi sorra, amik minden ember száját legalább egyszer már elhagyták, például a „többet nem iszok„, egy húzós este után, vagy, hogy „csak egy korsó sör„, aztán reggel 5 órakor még a körúton járjuk a kocsmákat. Tudjuk hogy megy ez. A dal amúgy nagyon himnuszi és a napi inspiráló hatása is megvan, amikor megnevezi JoJo az életet, mint érték, amit ünnepelnünk szükséges. A dal végén hallható átvezető pedig a második részbe kalauzol minket.

A Gold-ban meghallgathatjuk, hogy mennyire imádja, amikor testében mozog kedvese, és kimondja a dal tételmondatát is, mégpedig a

You’re makin’ me better from wherever, whatever I was before

– Gold

sort, melyben bevallja, hogy szerelmének köszönheti, hogy milyen ember is lett. Majd a Man c. dalban, mely a korong felvezetője is volt, megmutatja, hogy mennyire céltudatos is életével kapcsolatban és kizárólag olyan emberrel szűri össze a levet, aki minimum annyira szereti Őt, mint JoJo magát.

Warner Music

JoJo tényleg bevállalja a kemény és stílushű R&B hangzást újra, mint ahogy régen. Az érett hang pedig csak erősít a folyamatos kemény hangszerelésen. A Lonely Hearts a Small Things egy kicsit leültetik a hangulatot, viszont JoJo kieresztheti a hangját, miközben olyan lágy dallamvezetéssel haladunk előre, hogy fel sem tűnik, hogy kettő dalt is végighallgattunk. A Think About You egyértelműen a korábban is emlegetett katarzis előtti pillanat, hiszen a dalnak két verzióját is hallhatjuk.

A Comeback c. dalban JoJo kendőzetlenül kiteregeti a szennyesét, és nem szégyenli szükségleteit. Nem csak a feszültséget oldja fel kellemesen, de az első dalhoz hasonlóan olyan nyíltan beszél a szexuális életéről, hogy a sorok hallatán csak úgy kapkodjuk a levegőt. Na meg az az ágyrács nyikorgás és nyögdécselés, JoJo nem bízza a véletlenre. Szexi!

I need that dick all the time

vagy

I’m selfish, gimmie all that
Greedy bitch when I want that
Hit them splits like an acrobat

de az abszolút kedvenc a

You make me cum so fast, mm yeah

Now that I’m used to all this energy, B-D-E

– Comeback

A legnagyobb szomorúság pedig az outro kihagyása különböző platformokról, amiben kimondják a konklúziót, mely az, hogy a múltat nem lehet megváltoztatni, csak a jövőért tudunk tenni. JoJo-hoz is egy hang szól, aki elmondja neki, hogy ne a múlton rágódjon, engedje el és éljen teljes életet.

You have to live in the present, Jo. The thing that gets you in trouble and gets you thinking negatively and depressed is living in the past and thinking about the past.

Összességében a 35 perces játékidő pont annyit ad, mint amire számíthattunk. Egy tudatosan felépített korongot tett le elénk JoJo, tisztában volt az úttal és a vezetéssel. Tisztában volt azzal, hogy hol az eleje és hol a vége a történetének. A dalokban egy érett, szemérmetlen hölgyet hallhatunk, aki tudja mit akar és nem azon rágódik, mit csinálhatott volna másképp. A szeretet, amit saját magunknak tudunk adni, felülmúlhatatlan. Az énekesnő nem csak a tartalmat rendezte el mesterien, de hangja felett is teljes uralma van. A stílusban nem olyan otthonos hallgatóknak viszont megterhelő lehet egyhuzamban egy ilyen mély anyagot lepörgetni.

JoJo szeptemberben Bécsbe érkezik majd, kapjátok el mindenképpen a szomszédban!

Instagram