Szemünk láttára elevenedett meg az Amerikai Horror Sztori az Akvárium Klub színpadán – Bambie Thug koncertjén jártunk.
A 2024-es Eurovíziós Dalfesztivál hozta meg a nemzetközi sikert az ír Bambie Thug számára, akinek fellépése sok televíziónézőt megbotránkoztatott már-már sátánistának mondható motívumaival és horrorfilmekbe illő jeleneteivel – igaz, előbbiről szó sincs, ugyanis az előadó elhatárolódik a sátánizmus gyakorlásától, de azt azért már többször is bevallotta, hogy a boszorkányságot bizony szorgosan űzi. A Doomsday Blue egyébként hatodik helyen végzett, ezzel pedig hosszú évek után először szerzett hazájának előkelő helyet a dalverseny során a kiküldött előadó. A stílust, amiben játszik boszorkány, vagy ouija-popnak is nevezi, ezzel pedig nem is lő annyira messze, ugyanis a koncert nagy része olyan volt, mintha az Amerikai Horror Sztori egyes évadait mosta volna össze.
Crown The Witch Tour – vagyis koronázzuk meg a boszorkányt néven fut élete első turnéja, mellyel bejárja az öreg kontinens nagy részét, de ellátogat például az Egyesült Királyságba is. A koncert előtt egyébként a The Darklings nevű duó melegítette be az egybegyűlteket az Akvárium Klub kishalljában, akik még annyira feltörekvők, hogy egyetlen daluk sem jelent meg hivatalosan – igaz, a koncerten adott ígéretük szerint ez egy bő 1,5 héten belül megváltozik. Szinte percre pontosan igazodott mind a két fellépő az ígértekhez, így a közönség extázisa is óriási volt, amikor Bambie felsétált a színpadra.
Hiába mondhatjuk, hogy egy relatíve kis koncertről beszélünk, mégis minden profi módon lett megvalósítva. Thug egy igazi boszorkányként érkezett a színpadra, míg két táncosa tökéletesen alkalmazkodva a tematikához egy-egy maszkban – ami hol strasszköves, hol sima fekete volt és egy hosszú fekete nadrágban voltak a teljes előadás alatt.
A bulit Bambie a legutóbbi dalával, a Hex so Heavy-vel nyitotta, majd pedig fel is ültette magát nem sokkal később a trónra és olyan dalokkal érkezett, mint majdnem a teljes Catheix lemeze, mint a Bye Boy vagy a Careless, de volt egy atom zúzós Egregore, amit csak a Tsunami (11:11) tudott felülmúlni.
Az előadó nagyon hálás volt mindenkinek, aki eljött a bulijára – ez pedig onnan is látszódott, hogy majdnem második dala során megfogta az első sorban lévők kezét, majd pedig a már emlegetett Eurovíziós Dalfesztivált is megjárt dala, a Doomsday Blue során még az első sorokban lévőket meg is énekeltette. Egyébként egy rövid táncot is bemutattak nekünk, ugyanis hamarosan érkezik Bambie új dala és ahhoz készítik épp a koreográfiát, hogy elő tudják adni, amint megjelenik.
Az ouija-pop tegnap igazából a szeretet és az elfogadás ünneplésében telt, mely során például Palesztina mellett is felszólalt a művész, aki egy teljes dalt dedikált az ott élő gyerekeknek, mely lényegében arról szólt, hogy a gyermekeknek arra kéne fókuszálniuk a világ minden pontján, hogy gyerekek lehessenek és megéljenek minden izgalmas pillanatot kiskorukban, nem pedig arról kellene, hogy szóljon a napjuk, hogy félelemben élnek – ennek a gondolatnak pedig nem csak a fiatalokra, de a világ összes emberére igaznak kéne lennie.
A 2024-es és 2025-ös koncertszezon pedig nagyon kedvez a Eurovízió rajongóinak, ugyanis néhány hét múlva, október 20-án érkezik Budapestre Jann, aki csak majdnem jutott el a dalversenyre, jövőre viszont érkezik a szomszédos Baby Lasagna, de jön Loreen és a Marcus & Martinus is.