Tegnap elindult a 2024-es Campus Fesztivál Debrecenben, aminek az első napja a rock and roll körül forgott elsősorban, de persze azt már megszokhattuk, hogy minden műfaj kedvelője azért megtalálja azt, amit keres egy ilyen volumenű fesztiválon. A nap húzónevei az amerikai GAYLE, a Tankcsapda, a Follow the Flow és Beton.Hofi voltak. Igen, volt abcdefu, ur just horny és internet baby is az énekesnő legelső hazai koncertjén – de azért abban előre megegyezhetünk, hogy sokkal több van az egész produkció mögött, mint egy TikTok sláger.
Az előadó számára nem idegenek a nagy tömegek, ugyanis jelenleg is P!nk előzenekaraként járja Európát, előtte közvetlenül pedig Taylor Swift The Eras Tourjának vendége volt, melyek mind stadionkoncertek, átlagos látogatószámuk pedig inkább a 70 ezer fele húz. A Campus Fesztivál napi látogatószáma ezt a számot azért nem ugorja meg, de szép számmal szokta magát képviselni az önfeledt bulizásra vágyó közönség.
Nos, GAYLE koncertje egyébként üdítően hatott, ugyanis nagyon kevés 2000 után született külföldi előadó került eddig headliner pozícióba a fesztivál történelmében, de a TikTok és az abcdefu megtetette a hatását. A buli előtt viszont szinte teljesen kiürült a küzdőtér a Tankcsapda után, hiába a rockzenei vérvonal – az én prekoncepcióm a következő volt a művésznő koncertjével kapcsolatban: itthon vélhetően a köztudatban még az él, hogyha egy nő játszik rock/pop-punk dalokat és véletlenül van egy befutott slágere, akkor az rossz és elutasítjuk. Nos, a koncert elején ez a hangulat fogadta a kilátogatókat, legalábbis a jelenlévők számából ítélve. Kellemes meglepetés volt, amikor a közönségben mellettem álló társaság megjegyezte maguk között, hogy örülnek, hogy mégis maradtak mert megérte és egy jó zúzás fül- és szemtanúi lehettek.
Itt pedig egy másodpercig sem szabad átvernünk saját magunkat, ugyanis, attól még, hogy nem volt heringparti és kényelmesen lehetett mozogni az emberek között a koncert alatt, maga az előadás egy másodpercig sem volt rossz, sem unalmas, éppen ellenkezőleg. Igen, egy kicsit érezhető volt a rutintalanság, olyan tekintetben, hogy mit kezd az ember egy fesztivál közönséggel, de Taylor (nem, nem a Swift, hanem polgári nevén Taylor Gayle Rutherfurd) saját bájával ezt is hamar feloldotta és néha történeteket mesélt, néha pedig egy-egy embert kiszúrt a tömegben és hozzájuk szólt.
Az énekesnő mesterien operált a feldolgozásokkal is: kifejezetten olyan dalokat hozott magával a sajátjain kívül, melyeket mindenki ismer és külön pluszpont, hogy egytől-egyig átdolgozta és olyan körítést kaptunk ezek köré is, melyekre nem feltétlen számítunk – mint, mondjuk egy Fergie London Bridge átdolgozás.
Ezzel a nagyjából 1 órás koncertjével pedig megmutatta, hogy sokkal több van benne, mint az abcdefu, ami a koncert végén óriásit szólt. Ritka esetek egyike, hogy ennyire mélyen megismerhettük az embert is az előadó mögött a színpadon és minden apró hiányosságától eltekintve is jó szájízzel mehettünk haza. Hamarosan pedig az exkluzív interjúnkkal is érkezünk az énekessel a Campus Fesztiválról.