Olivia Rodrigo: nagy volt a nyomás rajtam a Sour után

Feladta saját magának a leckét, de úgy tűnik meg tudta ugorni debütáló lemezét és egy minőségi anyaggal tért vissza.

Szinte hihetetlen, de megérkezett Olivia Rodrigo második lemeze, a GUTS – pedig olyan, mintha csak tegnap lett volna, hogy minden rekordot megdöntött és mindenhonnan ömlött a driver’s license c. dala. Azóta maga mögött tud egy teljesen, csak teltházas koncertekből álló turnét, több díjátadón is fellépett már, na meg persze még több slágert gyártott.

Az énekesnő remélhetőleg hamarosan újra útnak indul és több városban és országban is színpadra lép – már most kecsegteteti rajongóit a GUTS World Tourral. Egyébként pedig ma már a Good Morning America-ban kezdte a napot, ahol interjút is adott és fel is lépett, majd pedig haladt tovább a különleges GUTS megjelenési partira.

A SOUR készítésekor tapasztalatlan voltam, minden új volt számomra, ráadásul óriási szerelmi bánatom is volt. Órákig ültem a zongoránál, sírtam, és egyszerűen fogalmam sem volt arról, hogyan tudnám megfogalmazni azt a rengeteg dolgot, amit egyszerre érzek” – mondja Olivia Rodrigo első lemezéről.

Ezen az albumon már megtaláltam a saját hangomat és pontosan tudtam, mit akarok mondani: ez pedig sokszor azzal is járt, hogy a dalszövegeimben nem veszem magam túl komolyan, és egy kicsit ’beszólogatósabb’ is lettem.

Abban pedig, hogy a GUTS végül egy őszintébb, önazonosabb anyaggá forrotta ki magát, Rodrigo segítségére volt Daniel Nigro is (Kylie Minogue, Caroline Polachek, Conan Gray), aki előző közös munkájuk gyümölcséért, a SOUR-ért a legjobb producernek járó Grammy-díjat is megkapta. 

A GUTS első előfutára a vampire című dal volt, amely egy mérgező kapcsolatról szól: „Bozasztóan ideges voltam egy konkrét szituáció miatt, leültem a zongorához, a dallam és a szöveg pedig egyszerűen csak kijöttek belőlem, szinte testen kívüli élmény volt. Mivel egy ennyire zavaros és szomorú témáról szól van szó, először el sem tudtam képzelni, hogy ez ne egy zongorás ballada legyen. De amikor elvittem a demót Dan-hez, kiderült, hogy neki más elképzelései is vannak: végül a szöveg melankóliáját ellensúlyoztuk az ütemváltásokkal és a hangsúlyos ütősszekcióval. Szóval végül olyan lett, mint egy szakítós dal, amire táncolni is lehet.

A dalhoz egyébként Petra Collins készített videóklipet, amit hat kategóriában is jelöltek az idei MTV VMA-n, amelynek díjátadóján Olivia Rodrigo is fellép majd. 

A lemezre alapvetően jellemző a vampire-ben is hallható, zenekaros hangzás. Több dalt is nagyzenekarral vettek fel, és a korábbiaknál sokkal több gitármotívum is került a számokba. Ráadásul az, hogy a legtöbb felvételt konkrétan Nigro garázsában készítették, csak még személyesebbé teszi az anyagot. 

Úgy érzem, mintha 18 és 20 éves korom között legalább tíz évet öregedtem volna: ez egy elképesztően intenzív és furcsa időszak az ember számára. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg hibát követtem el ez alatt az idő alatt, de sok mindent tanultam is ezekből. Szerintem ez a felnövés velejárója, és remélem, hogy az albumom is ezt tükrözi majd

– összegzi Rodrigo.

Érdekesség, hogy a lemez bakelit verziója több színben érkezett – piros, fehér, kék és lila. A kiadványoknak nem csak az a különlegessége, hogy más színűek, hanem mindegyik egy-egy, még kiadatlan dalt tartalmaz, ami később a bővített kiadáson kap majd helyet:

  • vörös – ‘Obsessed’
  • fehér – ‘Scared of My Guitar’
  • kék – ‘Stranger’
  • lila – ‘Girl I’ve Always Been’