Charli XCX sajátosan formálja újra a popzenét

Charli XCX az elmúlt évtized egyik legkülöncebb popzenei alakja, innovatív megközelítéseivel új lehetőségeket nyitott meg mind saját karrierje, mind a feltörekvő művészek számára. A sötét, mágikus nő archetípusát idéző alt-pop előadó visszatért CRASH című, ötödik lemezével. Az énekesnő nem spórolt a szintetizátorok, nosztalgikus hangzás és fülbemászó témák terén, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint a korábban megjelent New Shapes, a Good Ones illetve a vérpezsdítő átdolgozás, a Beg For You Rina Sawayama közreműködésével.

Vidd haza Te a 2 CRASH limitált bakelit egyikét – csak kattints a képre!

A lemez 34 perces játékideje már arra mer következtetni, hogy egy igazán könnyed anyagra számíthatunk a CRASH személyében, de ez csak a látszat. Míg Charli nem egy alkalommal hangsúlyozta, hogy ez élete egyik legkönnyebben fogyasztható alkotása, azért nem hiányzik belőle az a báj és különlegesség, amiért egyébként az énekesnő ott tart ahol.

Hiába, a kezdeti lendület, melyet a Good Ones-szal megalapozott nem csillapodott le, sőt, inkább az energia csak átalakult – nem elveszett. Olyan, mint egy kellemes nyári buli, melynek megvannak a maga fénypontjai és természetesen rövidebb mosdószünetei is, de szerencsére erre nem igazán kerül sor, ugyanis a művésznő szinte tökéletesen válogatta ki, melyik 12 dala kapjon helyet az egyébként kiadójával közös szerződésében utolsó lemezén.

Mivel nem tudni mit hoz a jövő, illetve az is kérdéses, hogy Charli hosszabbít-e szerződést azzal a kiadóval, amelyet rendszerszinten egyébként a legördögibb dolognak tart, jó kérdés, így mindenképp élvezzük ki ezt a 12 dalt, na meg persze a stílust is, hiszen lehetséges, hogy ezek után újra kísérleti zenébe fog, mely inkább egy réteget fog meg, mintsem ez az anyag, ami a popzene szerelmeseinek gyakorlatilag egy szerelmeslevél.