A Teen Vogue-nak mesélt a fiatal énekesnő.
Nagyot fordult a világ Olivira Rodrigo-val, hiszen egy évvel ezelőtt még az emberek nagy része valószínűleg azt sem tudta, hogy ki ő, mostanra viszont már a legnagyobb sztárok között tartják számon. Az év elején bemutatkozó kislemezével, a drivers license-szel egy csapásra vált ismertté, első albuma, a SOUR megjelenése pedig természetesen csak növelt a népszerűségén.
Azonban, ahogy egyre híresebb és sikeresebb lett, egyre több és több kritika is érte, amikre nem igazán reagált – egészen mostanáig. Az énekesnő a Teen Vogue-nak adott interjút, ahol többek között erre is kitért.
Remélem, az emberek legbelül tudják, hogy én csak dalokat írok, amikben az érzelmeimről beszélek, és számomra ez a legfontosabb. Nekem semmi más nem számít igazán
– kezdte.
Hogy milyen kritikák is érték pontosan? Az egyik, hogy interjúban arról beszélt, mennyire jól esik neki, mikor a magához hasonló, filippínó származású lányok azt írják neki: jó látni, hogy egy filippínó is lehet nemzetközileg sikeres popsztár. Olivia maga is azt találta mondani, hogy kiskorában, mikor meghallotta a popsztár szót, ő is egy fehér lánnyal asszociálta azt.
Egyes bulvárlapok, a Page Six-szel az élen itt-ott megvagdosva, kontextus nélkül hozták le az idézetet, emiatt pedig rengetegen támadták az énekesnőt.
Rettentően szomorú voltam miatta. Úgy érzem, kiforgatták a szavaimat. Annyit mondtam, hogy jól esik olvasni, mikor filippínó származású lányok írnak, hogy milyen jó látniuk a helyzetemben valakit, aki úgy néz ki, mint ők, és ez erőt ad nekik
– reagált a történtekre.
A másik dolog, ami miatt támadások kereszttüzében találta magát, az, hogy egyes dalai túlságosan hasonlítanak más, korábbi dalokra. Egészen pontosan a deja vu-ról van szó, amit Taylor Swift Cruel Summer-jéhez hasonlítottak sokan, később pedig azzal vádolták meg, hogy a listavezető slágere, a good 4 u igazából csak egy másolata a Paramore Misery Business című klasszikusának.
Olivia eddig nem szólalt meg az üggyel kapcsolatban, de annak érdekében, hogy elkerülje, hogy tovább fajuljon, mindkét dalának a szerzőinek listájához hozzáadta a Cruel Summer és a Misery Business szerzőit szinte azonnal, így ők is részesednek a belőlük befolyt bevételből – ez egy üzleti döntés volt a részéről.
Nehéz dolog ez. Számomra mindig könnyen ment dalokat írni arról, hogyan érzem magam, a zenészlét üzleti részeit viszont sokkal nehezebben ismerem ki.
De hogy mi a véleménye arról, hogy konkrét másolással vádolták, és emiatt folyamatos támadások érték? Elmondása szerint elszomorítja, hiszen szinte egész életében dalszerzőként tevékenykedett, 2020-ben pedig 4 hónapon keresztül minden egyes nap írt egy dalt, hogy gyakoroljon, és nagyon büszke arra, amit eddig elért.
Lehangoló látni, mikor az emberek kiragadnak bizonyos dolgokat a nagyobb képből, csak azért, hogy kétségbe vonják egy fiatal nő munkáját. De összességében nagyon büszke vagyok rá, és boldog vagyok miatta, hogy az a munkám, hogy dalokat írok. Valamilyen szinten minden zenére hatással volt egy másik. Nyilván az összes dalszövegem a szívemből szól, és az életemről mesél. A good 4 u szövege és dallama például egyik reggel, a zuhany alatt ugrott be.
Kiemelte, hogy mindenki merít inspirációt mások munkájából, és ez mindig is így volt.
Az a csodálatos a zenében, hogy szinte biztosan hatással vannak rá olyan dalok, amik régebben jelentek meg. Minden egyes előadót inspiráltak olyanok, akik előttük voltak. Ez egy ilyen kissé mókás, adok-kapok folyamat. A zenében soha semmi nem új, mert minden dal négy akkordból áll. Hogy hogyan teszed magadévá ezt a négyet, az a buli az egészben.
Az énekesnő csupán 17 éves volt, mikor megjelent a drivers license és egy csapásra mindenki róla beszélt, így mondhatni jelenleg is az egész világ szeme láttára válik tinédzserből érett nővé. Ezt azonban egy olyan iparágban kell tennie, ahol a legapróbb hibáért is durva támadások érik az interneten, és mindenkinek megvan a véleménye róla.
Hogy ezt ő hogyan éli meg?
A zeneiparban tulajdonképpen gyerekként kezelnek, de elvárják tőled, hogy viselkedj felnőttként. Borzasztóan ijesztő, hogy azt érzem, nem hibázhatok, pedig szerintem a hibáid által fejlődsz emberileg. Én sem vagyok más, mint bármelyik 18 éves. Biztos vagyok benne, hogy rengeteget hibázok még az életben, és valószínűleg a karrieremet tekintve is, de ilyen az élet.
Ez persze nem azt jelenti, hogy soha ne lenne vevő semmilyen kritikára, sőt, egyenesen igényli, hogy kapjon konstruktív visszajelzést – de csakis olyanokról, akiknek ad a véleményére.
Azokat az embereket szeretem a legjobban, akik teljesen őszinték velem, és érdeklem őket annyira, hogy ha úgy van, azt mondják: szerintem ennél te jobbat is tudsz. Meg kell találni azokat, akikben megbízol, és adsz a véleményükre.
És hogy mit tartogat számára a jövő? Az biztos, hogy a zenei karrierjét folytatódik, viszont nem szeretne túlságosan sietni a második albumával.
Szeretném a magam idejében kigondolni, hogy pontosan mit akarok mondani, és hogyan akarom.